keskiviikko 8. helmikuuta 2012

Viestintää ja donitseja

Tämä ja huominen päivä vierähtävät Talentumin viestintäseminaarissa


Ensimmäisen päivän suurimmat (jälleen melko yksinkertaiset) oivallukset liittyivät muutosviestintään. Sisäistin lopullisesti sen, että yrityksessä mitään muutosta ei tapahdu ilman ennakoivaa viestintää. Se stoppaa alkuunsa muutosvastarintaan.


Toinen oli ehkä se, että muutos on aina henkilöstölle tavalla tai toisella kriisin paikka, joten muutosviestintää voisikin hahmottaa kriisiviestinnän keinojen avulla: ennakoiminen, jatkuva toisto ja luotaaminen toimivat yllättävän monessa muutostilanteessa.


Ihan virkistävää, että vaihteeksi viestintään keskittyvässä tilaisuudessa käsiteltiin muutakin kuin sosiaalisen median viimeisimpiä virityksiä. Nehän on lopujen lopuksi aika helppo kiteyttää, kuten alla oleva kuva kertoo...

Mmm... Donuts...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti